Thursday, September 2, 2010

Back to the Root!

Assalamualaikum w.b.t
Coretan saya pada kali ini adalah mengenai "Balik ke Pangkal Jalan" atau versi Inggerisnya "Back to the root!".
Sudah 23 hari puasa berlalu..Dalam 23 hari yg lalu, saya sering terfikir bagaimana untuk menghadapi masa hadapan??Bukan sejak 23 hari yang lalu saya memikirkan hal ini malah sudah bertahun-tahun lamenya.Pada tahun 2003, saya pernah terbaca buku mengenai tanda-tanda kiamat, kemunculan Dajjal serta Imam Mahdi. Jadi pernahkah anda terfikir bagaimana untuk menghadapi hidup pada masa hadapan di mana kehidupan semestinya pasti lebih mencabar?

Banyak anasir-anasir jahat dari barat untuk menjatuhkan umat Islam semakin rancak berleluasa.Contohnya hiburan, pornography dan banyak lagi derr! Ingat-ingat taubat dah akhirat..Cepat ucap Astaghfirullah hal azim..(Lirik lagu Wali Band)..=)..berapa dosa kau buat, berapa kali maksiat??

The solution for these problems is YOU yourself!..Back to the root!..Back to Islam..Sesungguhya Islam adalah satu-satunya agama yang diredhai Allah..Allah bless us..InsyaAllah..

3 comments:

  1. nice wlaupun ringkas je der..ehe
    InsyaAllah, semoga God bless us.

    ReplyDelete
  2. Wajar kita minta perlindungan. Sunnah Nabi setiap kali solat antara doa yang baginda baca sebelum memberi salam :-

    اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ مِنْ عَذَابِ جَهَنَّمَ، وَمِنْ عَذَابِ الْقَبْرِ، وَمِنْ فِتْنَةِ الْمَحْيَا وَالْمَمَاتِ، وَمِنْ شَرِّ فِتْنَةِ الْمَسِيحِ الدَّجَّالِ
    Ertinya: “YA Allah, sesungguhnya aku berlindung dengan-Mu daripada azab neraka jahanam, daripada azab kubur, daripada ujian kehidupan dan kematian, dan daripada kejahatan ujian al-masih dajjal.” (HR Muslim 1276)


    Boleh juga berdoa dlm apa jua bahasa sebelum salam.

    Cuba hafal doa di atas dan jadikan amalan.

    Refer Buku Sifat Solat Nabi ...

    ReplyDelete
  3. God bless u too ree


    hehehe =)

    ReplyDelete