Tuesday, November 2, 2010

Lama xupdate...fuhh

Salam satu Malaysia...

Its been a while kan wahai bloggers sekalian..okey..sejak ke india aritu sy xsentuh2 blog ni, skrg baru ada masa sikit nak berblogging.
Event yg boleh sy ingat ialah hari convocation gua. 4th October 2010. on the day of convocation, gua bangun dlm pkul 5.30 pagi, padahal xleh tido pon mlm tu sebab gemuruh+excited (i was felling anxious)..huhu..mana penah lalui mende2 mcm ni..jadi excited lebih la mlm tu..lepas dah siap seme, gua bwk kerete adik gua (neo) ke UIA..jln mmg clear, kete mmg xbyk sebab bertolak pukul 6 pagi..costume pada hari convo merupakan baju melayu hitam dgn sampin..mcm nak kawen pon ade, mcm nak raye pon ade..haha..jalan ikot jln federal highway pagi tu..pastu, lepas je pintu gerbang petaling jaya dekat dgn PPUM tu, gua amek la jln ke Kuantan, masuk highway ape entah. kat situ ada papan tanda kelajuan 60km/h..sebab jln dia selekoh..jadi gua layan je 80km/h..standard ar tu kan..smpai kat satu selekoh ni, gua rasa tayar kete dah lain mcm da..tgk2 gua "DRIFT" ckp lu..xpercaya gua boleh drift..masa tu Ya Allah..hanya Tuhan yg tahu mcm mana jantung gua berdegup kencang..DEBOR BOH!..kecut perut ambe time tu..tayar kete mmg xgrip lansung jln..licin menyebabkan kereta tu terus hilang kawalan sehingga nak merempuh ke divider tepi sebelah kiri..gua terus balas 'stering' ke sebelah kanan, pastu nak langgar divider sebelah kire plak..gua agak panic, tapi cuba control dgn brek perlahan-lahan..naseb baik la pada masa itu..kalo x tak tahu la mcm mane..tp mmg xlaju la bwk..kete xbyk so gua bwk relax je la..jln tu mmg berminyak..rasanye mesti ade tow truck dah tunggu kat mana-mana ni..bese la taktik org nak cari duit lebih..mcm tu la standard KL..dah la hari gua convo..Thank You Allah..lepas tu terus call my bro yg ngah syok tido..rasenye die faham ke x ape yg gua ckp pagi tu..

Okey..lepas tu alhamdulillah Convo berjalan dgn baik nya..tp my parents xsempat nak masuk dlm dewan utk lihat gua amek scroll..tu xpenting pon..yg penting amek gmbar satu family..

So moral of the story, apabila berlaku accident ke apa2 ke, jgn panic..selagi anda boleh mengawal kenderaan anda, anda kawal dengan relax dan of coz kene tangkas sket la..okey?



Ini my convocation pics sket..Salam perpisahan..=)

5 comments:

  1. fewwiittt! blog updated!!! hehe :p
    ish2, sempat lagi berdrift di hening subuh.
    alhamdulillah, nothing happen.
    nway, congratz convo walaupun ketemu 5 sec.
    sob sob
    =)

    ReplyDelete
  2. okey <-- jawapan pada soalan penulis nun kat ataih tu :P


    oh i didnt know this story but syukur, everything was okay eh. memang kawasan itu best speeding layan kona. oh mai. should behave on the road after this (ya right Taro!)

    kenapa salam perpisahan. erkks! :P

    ReplyDelete
  3. asma:5 sec je ke?lebih kot..;p

    taro:haha..behave ek lepas ni..taro ni boleh tahan gak rempit ngan kete..=D

    ReplyDelete
  4. yup, for me, it was like 5 sec only. when i said: "hai nas!" and u replied:"hai!"

    lalalalala =)

    ReplyDelete